Det finns alltid ljus i mörkret...

Har inte skrivit på ett tag, jag vet men det har inte funnit nått skoj att skriva om heller. Visst Sanna fyllde ju 7 år, jag lovade ju bilder på det så jag ska se om nätet vill som jag.  Minns inte om jag skrev tidigare om att Peter hade blivit uppsagd och hade uppsägningstid på 3 månader vilket innebär att han har jobb fram till sista Augusti. inte skoj men det vände å redan nu den 25 maj börjar han nytt jobb. Härligt!!! Nu e det bara jag som måste få ett oxå så vi kan komma in i den riktiga vardagen...man blir fan slö av att gå hemma, jag trivs inte med att vanka av å an å bara låta dagarna gå. Visst finns det saker att göra hela tiden men jag vill ut å träffa folk oxå, ha arbetskamrater å ett jobb att gå till på fasta tider å få in rutiner i mitt liv igen...bläää för arbetslöshe säger jag bara.

De senaste tiden har jag träffat Nettan å käkat frukost med henne på mornarna, mycket trevligt måste jag säga å ska jag få igång min viktnedgång igen så e frukost ett viktigt mål, iaf för mej. Promenaderna har jag inte kommit i gång med men ska börja med det igen, det e ju så jäkla skööönt att bara gå i rask takt utan nått mål....

Har umgåtts med min vänn Utte oxå såklart, hehe skrattat har jag fått göra en hel del som aldrig förr men det e ju en bra träning för magen hahahahaha. Hon har gett mej lite träningstips oxå, dels hur man får bort bilringarna runt midjan samt gäddhänget under armarna så nu ska här börjas...körde min magtrimmer idag oxå så i morron lär jag känna av det garanterat. Nice.

Peter e å fiskar med granngubben idag, vet inte när dom kommer hem i kväll men det e ju som vanligt. När jag pratade med honom för ca 2 tim sen hade dom fått 3 gäddor...inte mycket på en hel dag men alltid något.

Barnen har varit ute hela dagen, jag satt oxå ute en del idag å lapade sol. Så skönt. Nu ikväll drog jag en sväng med vattenslangen å vattnade rabatter å blomster....shit vad torra dom blir fort av denna värmen.

Nu har jag inget mer att delge er, ska lägga in bild på min 7 åring nu.

Kram på er alla.


                                                


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0