Jaha så var det snart en ny månad....

Här var det ett tag sen jag var inne senast men lusten till att blogga har inte riktigt varit på topp senaste tiden. Är förvisso usel på uppdateringar annars oxå men just nu har jag bara läst andras blogg å struntat i min egen. Kanske till lycka för er andra eller så kanske det inte e det...vad vet jag.

Dagarna rullar iaf på som vanligt. Ena dagen e det snöstorm när man vaknar å andra dagen ett underbart vårväder för attsedan slå om på nytt igen. Fattar inte, kan det inte få bli en ordentlig vår snart??? Lönen kommer in på kontot eller bidraget kanske man ska kalla det för att sedan vända å fara iväg med alla dessa förbannade räkningar...å va finns kvar?? Inte många kronor *suck* Jag vet att fler än jag har det så här men det gör inte saken lättare å som toppen på moset sitter jag återigen a-lös from Onsdag. Joooo det e så, jag ljuger inte fast jag önskar jag gjorde. Mitt VIK löper ut i morron å någon förlängning kunde jag inte få. Nåja det e bara att rycka upp sej å ta nya tag...från ruta 1 åter igen. Hmm, ska bli spännande å se hur många ggr man får passera den rutan innan man sitter med ett säkert jobb. Har ett jobb som jag VERKLIGEN VILL HA på G å nu ska jag bara plita ihop en liten ansökan på bästa vis. Mindre skoj men bara det ger effekt.

Nu ligger barnen å sussar, själv e jag på väg att ta ett varmt å skönt bad men det e alltid nått annat som kommer i mellan...haha så vi får se när jag får chansen att göra det, ingen större ideé att ens hälla upp vattnet förrän jag e beredd för det har hänt förut att det kallnat å sen har jag tappat lusten å krupit i säng i stället.

Nåja, innan jag avslutar detta inlägg som inte handlade om nått speciellt så får ni ta del av en lista som jag stal från Nettiz........igen!!!

Nämn något som gjorde dig glad igår:
Kommer inte ihåg.

Vad gjorde du kl 08 imorse: Satt på bussen till jobbet

Vad gjorde du för 15 min sedan: Pratade i telefone....vad annars ;)

Det sista du sa högt: Det finns kaffe (ropade till maken)

Det senaste någon sa till dig: Varför ligger hon i hans säng??

Vad har du druckit idag:
Vatten och kaffe

Vad var det senaste du åt:
Fiskpinnar å kokt potatis

Vad var det senaste du köpte: 
Partylite-produkter

Vad är det för färg på din ytterdörr:
Vit (smutsig sådan)

Vad är det för väder hos dig nu:
Blåsigt och mörkt

Godaste glassmaken:
Choklad och lakrits

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja varför inte??

Sover du tungt:
Nää det tycker jag inte, beror kanske mer på sammanhanget

Drömmer du mardrömmar: Det har hänt men nu var det evigheter sedan....tack å lov

Favoritklädsel: Ojj, det finns lite att välja mellan

Vad ser du om du tittar till höger: En del av mitt vardagsrum så som fönnstrena, tv å blommor

Vad gör dig glad just nu: Min familj

Vad ska du göra härnäst:
Ta ett bad.....om inget annat kommer i mellan...hihi

Höger eller vänsterhänt:
höger

Humör just nu: Rätt ok trots allt

Favoritgodis:
Choklad å lakrits

Kläder just nu:
jeans och kofta

Sommarplaner: Vågar inte tänka så långt, jobba kanske??

Hur många kuddar sover du med: En under huvudet å en brevid mej så det blir två som svar bortsett från makens alltså.

Spelar du något instrument: Nää

Morgon eller nattmänniska:
Både och....men mest nattmänniska

Vad är viktigast för dig: Att få må bra å likaså min familj så klart

Är du kittlig:
Lite kanske

Snarkar du:
Frågar du min man så gör jag nog det men själv svarar jag Nej

Stjärntecken:
Stenbock

Äckligaste insekten: Alla insekter e nog äckliga på sitt sätt

Stökigt eller välstädat:
Törs jag svara annat än VÄLSTÄDAT???

Längtar du mest efter just nu:
Ett jobb



Sådär ja, nu har ni fördrivit er dyrbara tid ytterligare här hos mej...hoppas det var till nöje för nu avslutar jag dessa rader med ett BYE!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nä va tråkigt att du står utan jobb igen, men snart är det din tur å ha fast jobb... Vet att det är tråkigt å slitigt på psyket när man blir arbetslös.. Men min filosofi är " det löser sej alltid" funkar bra,hehe, du får låna den av mig om du vill..

kram

2009-03-31 @ 16:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0