Midsommardagen på landet

Jaha, så har även detta årets Midsommar passerat....vädret var väll som väntat av många - REGN!! I går kom det småskurar av å till hela tiden men vi drog ut markisen så vi satt ändå ute å åt vår sill å potatis iaf.
Just nu regnar det inte men det e ju inte direkt nån hetta heller så man känner sej lite burrig iklädd leggings å kjol...halvt bar om benen med andra ord. Strumpor sitter oxå på annars hade nog fötterna fått sej en blåaktig färg efter en stund i det fria...hehe.

Barnen e ute i lillstugan där vi sover å tittar förmodligen på någn DVD av dom vi tog med oss hit. Dom har kastat lite boll som Algot sprungit efter å hämtat å för en stund sedan var dom med sin far till kiosken å köpte en varsin glass strut...finns inte så mycket för barnen att göra när vädret e halvdant...hade det varit strålande solsken å heta grader hade dom ju kunnat plaska lite i barnpoolen eller så men nu e det inte på det viset å man får göra det bästa av situationen.

Jag e lite degig i ryggen efter att ha fått sova på en tältsäng som har så tunn madrass att man känner fjädringen under, kanske inte hade kännt av det lika mycket om jag hade mindre kroppsvikt haha för Sanna sov i den en natt å hon sa att den var skön...hmm, jaja jag får erkänna att jag väger något mer än henne...hihi.

Idaf e det tänkt att vi ska grilla igen...får se om vädret e med oss då men i annat fall får man ju stå under tak fast det tar ju bort en del av själva grejen då tycker jag. I torsdags när vi kom ut hit blev det farfars grillade hammisar till middag...grymt goda vill jag lova så det var inga problem att trycka i sej två på ett bräde...mums *dreglar av tanken*

Har tagit lite kort från helgen iaf men inte sååå många. Lägger såklart in dom på BDB när vi kommit hem, blir antagligen i morron eftermiddag.

Nu ska jag gå å umgås lite med dom andra men må så gott å hoppas eran Midsommar varit bra trots allt regn....

Bye so long. *vinkar*

Kommentarer
Postat av: ida

du det var lääänge sen det var midsommar, dags för uppdatering,hihi

2009-08-30 @ 15:43:01
URL: http://smiley81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0