Städat ut julen

är vad jag har roat mej med idag, eller iaf så gott som för gardinerna sitter fortfarande uppe. Får se när jag får lust att fixa det, måste ju bestämma mej för vad jag ska sätta upp i stället innan jag river ner julisarna, avskyr nakna fönster. Så typiskt att det skulle börja snöa nu....visst e det mysigt med snön men den kunde väll ha kommit vid jul??!! Nåja, ungarna njuter å tjuter av glädje så dom e ju roade iaf hehe. Trist att jag redan hunnit ta ner julstjärnorna/stakarna, det blir så mysigt med snön å skenet från fönstren...riktig julkänsla.
Har varit till KK idag oxå så jag blev med mössa, vantar, inneskor samt en hög med strumpor....byxor skulle jag oxå behöva infrskaffa men det får bli nån dag när jag har mer tid för sånt.

Hade tänkt gå en prommis idag nu efter maten men jag drog mej för det när jag såg hur det snöade, visst kan man gå i det vädret oxå men näää.....dålig bortförklaring men jag tar igen det i morron när jag e i full fart från morron till kvällen...haha.

Jag har kommit på att jag bara har 2 riktigt nära vänner (M & C) men å andra sidan behöver man ju inte ha fler än så. C är den som vet det mesta om mej å kan mej utan å innan till. När jag blev a-lös var hon ett ivinnerligt stöd, utan henne hade jag nog brytit ihop totalt. TACK !!
M är oxå en person som känner mej, rätt väl iaf, och är en person med hjärtat på rätt ställe. Helt underbar människa som fått lida så gräsligt mycket i sina dagar. Lider så med henne å familjen. Livet e fruktansvärt orättvist måste jag medge.  Visst finns det fler i min omgivning som jag tycker jätte mycket om men jag känner inte riktigt på samma vis för dom....inte samma förtroende å framförallt inte samma närhet. Sen har jag ju en hel drös med "ytliga" vänner oxå så ensam e jag ju inte haha fast ibland hade det nog varit rätt skönt att inte känna någon heller...iaf när alla pockar på ens uppmärksamhet samtidigt å vill saker hit å dit hela tiden....bläää för att vara Carmen ibland.

Hmm, varför skrev jag det där? Kanske behövde jag rensa skallen lite på mina innersta tanker...det e ju dels därför jag har bloggen men även om jag har den lösenskyddad så har jag inte velat vända ut å in på mej till fullo.

Nää nu ska jag inte trötta ut er mer, ska gå å se om jag kan se var mina barn e som har gått ut å lekt i snöyran.


Kram på er alla goa människor.

Kommentarer
Postat av: ida

Här försvann julen igår oxå, men jisses vad tomt det ser ut överallt istället. Kanske ska passa på å shoppa så det inte ser så tomt ut,hahaha...

Håller med om det där med vänner, man har bara nån enstaka som man verligen kan prata om allt med, sen har man några som man bara kan prata med,hehe. jaja,skitsamma...

hare bra

kram

2009-01-07 @ 09:46:31
URL: http://smiley81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0