Sjuk

Blää jag mår inget vidare. Det var länge sen som jag var så här dålig. Halsont å feber, hoppas det stannar därvid så inte influensan e på intåg menar jag. Halsen kände jag av redan i lördags, gjorde inte ont men tjockt. Likaså i går men sen på kvällen började jag känna att det onda smög sej på å i natt kom febern. Vid två tillfällen i natt fick jag ta alvedon...fyy så jag mådde skit.
Nu väntar jag på att klockan ska bli tajm till att skicka iväg barnen s jag får krypa ner i min säng å bara soooova bort skiten som tagit överhanden över mej.
Det var visst en till som ringt sej sjuk på jobbet i morse med liknande symtom....lite mysko egentligen att det inte e fler barn än vi personal som e hemma men dom kanske inte e lika mottagliga för detta skit....kanske tur det på sätt å vis. Nu när jag e hemma så har all personal på "min" avdelning legat sjuka så nu har vi gjort vårat....ett barn hemma för knasig mage men annars e alla på plats fortfarande. Hmm, kanske blir deras tur när jag e tillbaka, man vet ju aldrig men det verkar ju som smittan bryter ut med en veckas mellanrum ungefär.

Sitter här med min kopp te å fryyyser...brr, skitkallt å halsen gör så jäkla ont å inte känns det mindre när jag gäspar heller.

Orkar inte sitta här mer, ska bara ögna igenom aftonbladet en snabbis sen blir det soffläge.

Kramisar på avstånd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0