Så var det lördag igen...

Nu så har jag jobbat 3 dagar, skönt med mjukstart. Dels kortvecka å sen har vi inte haft full barnstyrka, som flest 16 barn av 22. Trivs kanon där och som det känns nu vill jag gärna fortsätta mitt VIK om det blir aktuellt. Jag e inte van att jobba dagtid/heltid så det här blir en prövning för mej...nyttigt å då får jag ju verkligen känna efter om dagtid är nått för mej eller om jag ska falla tillbaka till vårdens oregelbundna arbetstider. Visst, nu e man ju ledig varje helg, alla röda dagar osv men att jobba kvällar å helger har för mej varit rätt behagligt dock...Hur som helst. Jag TRIVS!! å det e viktigast. Man e ute mycket, det e skönt å jag behöver komma ut, gör det gärna inte frivilligt på egen hand (latmasken som tagit över??) fast nu e det ju andra bullar som gäller.....

Idag ska vi skaffa present till Sannas klasskompis som har 7års party i eftermiddag nått annat står inte på "Att göra listan"...bortsett från städningen men den tar jag sen....när jag får lust. Hihi nu kan jag ju skylla på att jag jobbar heltid när jag inte orkar städa.

Partylite kommer jag förmodligen få lägga mestadels på helgerna....visst e det nån som absolut vill ha en vardagskväll å bor nära så funkar det ju, jag e inte omöjlig på nått vis för man vill ju heller inte ha alla helger uppbokade med sin hobby för familjens skull. Nåja det löser sej, jag knan i annat fall boka två demosar efter varandra el per helg så har jag en-två helt fria....alla sätt e bra utom dom dåliga.

Barnen sitter som klistrade vid tvn, vet inte vad det är som visas just nu på Nicelodeon men tysta e dom å blinkar knappt haha. Ska se om jag får liv i maken nu....

Kram på er


Kommentarer
Postat av: nettan

tycker att det är toppen att du trivs...det kunde du inte tro för ett år sen=) Kramis

2009-01-10 @ 21:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0