Lite gjort iaf

Idag var jag hemma emd tösabiten. Hon verkade inte må så bra i morse men under dagen blev hon som vanligt igen. Nåja, allt ont har nått gott med sej som man brukar säga så vi tog bussen upp till flempen för att handla lite snabbt. In på VC å fick min P-spruta oxå, skööönt, det var alldeles för länge sen som jag skulle tagit den...fyyy på mej.
Fick en tid bokad i februari oxå, jag frågade DSK som gav mej sprutan lite om struma å det hon nämde som klassiska "symtom/besvär" e precis så jag haft så hon tyckte absolut att jag skulle få det kontrollerat. Så 9 feb tror jag det var ska jag dit på eftermiddagen för provtagning å så.
Åkte hem på samma bussbiljett å en timme senare ramlade Sara in med grabbarna. Ungarna lekte å vi två gol för fullt till SingStar...haha. När dom åkt började jag med middagen...Hemmagjord fiskgratäng....mumsfillibaba.

Blev lite seg när maten stog i ugnen så jag la mej på soffan men jag kände att det var inte bra för ögonen höll på å gå i kors så jag for genast upp å började frosta ur frysen i stället. Lika bra å passa på medans det ekar tomt innan det e tajm för påfyllning.

Hämtade sonen å serverade maten sen var det lite telefonsamtal som skulle avverkas å nu sitter jag här.

I helgen bytte jag gardinerna i kök å v-rum, drog ner lite av utebelysningen å i går bäddade jag rent i dubbelsängen. Tänk så lättad man känner sej efteråt när man fått sånt gjort. Tur att det inte e varje dag för särskilt soj e det inte, i af inte i mitt tycke.

Nu nalkas barnanattning å en kopp kaffe på det.

Tjao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0