God morron i januarifrosten

och ett god fortsättning på 2009 borde jag nog som alla andra skriva.
Synd att det inte kom nån snö under julen men jag tycker gott det kan räcka med all den frost som ligger på backen...det e fint å mysigt det med. Härligt med minusgrader, gör det lite vintrigare då haha.

Vår nyår var lugn, i år åkte jag iaf inte skottkärra *asg*
Det var vi i familjen bara som åt å drack lite gott på kvällen. Barnen var så ivriga på att få se raketer men när det väl var dax tyckte dom inte det var lika spännande längre. Dom stog innanför dörren å såg alla färger som bredde ut sej på den nattsvarta himlen genom hallfönstret medans jag stog på altanen å njöt. Vackert, vad mer kan man säga?!

Kimselimsen somnade rätt fort när vi kom in, Sanna ville så gärna vara vaken ett tag till men la sej strax efter hon med när hon märkte att jag gjorde mej klar för natten. Jag var sååå trött så när klockan just passerat 01,00 på nyårsnatten så sov jag som bäst....ZzZzZzZzzz

Skönt att både jul å nyår e över nu så man kan andas ut lite. Visst e det mysigt med högtiderna men det ska ju stressas så för nått som e över på ett ögonblick men man får väl tänka att det bara sker en gång om året så det kanske kan vara värt det då....??!!

Så vad ska detta år erbjuda mån tro? 2008 var inte helt galet till en början men slutet på året var mindre kul då jag plötsligt stog utan jobb.....nää inte ska vi blicka tillbaka på det förgågna, vi ska se framåt nu på det nya året som vi klivit in i å njuta av vad det har att ge.

Mitt 2009 börjar väll rätt bra...Jag börjar jobba på dagis den 7 jan å månaden ut sen får vi se om det kan ge förlägning osv men 1 mån med  jobb å inkomst är bättre än att gå hemma å kvävas på A-kassa.
Barnen har hållt sej friska så vi får hoppas att det fortsätter så oxå.....

Undrar vad man ska hitta på idag då. I går satte vi upp Sannas hylla hon fick av morfar i julklapp å slängde den gamla, rensade massor å dammsög golvet....sen var jag trött. Hon ska få in en vit hög Malmbyrå på sitt rum oxå men jag vet inte när jag orkar flytta den...ska ju tömmas först oxå. Bläää.

Jag skulle behöva åka å shoppa dojjor så jag kan jobba...inneskor samt bra å varma vinterskor behöver jag. Kanske ska lura med mej Tess, hon kanske kan tipsa om bra såddana med tanke på att hon jobbar på samma stäle å vet ju hur mycket man e ute osv.....ja ni fattar nog hur jag menar fast jag inte kan formulera mej ordentligt.

Kim sitter i fotöljen å ser på Nikelodeon, jag sitter här å har ätit en ordentlig frukost (för att vara jag så är den det...) å nu e jag inne på min balja kaffe nr 2....mums.

Må så gott allesammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0