Då var det tisdag den 6 januari 2009

och i morron Onsdag börjar jag åter att jobba. Ska bli sååå skönt att få komma in i vardagsrutiner ordentligt gen. Dagis och skolan startar ju oxå samt makens jobb, får se var han hamnar förresten för dom behövdes tydligen på nått annat ställe men det får han väll veta i morron.

Jag har iaf fått ett VIK på dagiset jag e timmis på hela Januari till en början, kunde kanske bli förlängt sa chefen men vi börjar så här. Jag e jätte glad för det, har ju faktiskt inte jobbat så många pass hos dom å ändå blir jag tillfrågad, kanske beror på att jag fanns tillgänglig omgående eller oxå e det så helt enkelt att dom tyckte jag passade in hos dom. Inte vet jag men jag e glad iaf.

Senaste tiden har jag varit så in i bombens jäkla kvällstrött å knappt orkat hålla ögonen öppna efter sjusnåret. Har slummrat till av och till hela tiden framför tvn men det har oxå gjort att jag varit uppe TIDIGT på mornarna i stället å nu i efterhand när man kommit in i den rutinen med morronpigghet så tycker jag faktiskt att det e rätt skönt. Visst, irriterande om man vaknar vid sju på morronen å det e lördag, vem som helst vill ju sova länge då men jag kan inte somna om längre utan masar mej upp å vaknar till i min ensamhet. Lungt å skönt.

Just nu e det bara jag å sonen som e vakna här å det enda som surrar på tvn är barnprogrem å åter barnprogram...jag som vill se lite tv4-nyheter men då blir det ett jäkla liv på sonen å det vill jag inte ha så här på morronsidan. Får nöja mej med nätets aftonblad haha. Ska snart gå upp å väcka tösen, dax att få in sovrutinerna ordentligt på dom små liven nu...Kim e inga problem men Sanna e där emot helt hopplös....vänt helt galet på dygnet under denna evighetslånga ledigheten...nää fyy, nu måste vi komma i ordning här igen.

Varför skriver jag egentligen denna blogg??? Har ju inte så mycket att förtälja utan det blir bara en massa ord rad efter rad...jaja nån läser det säkert med hopp om att det ska bli mer intressant hihi.

Tjao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0