Några rader

Känner att det e dax för en liten uppdatering nu igen...jag som lovat att skärpa mej men se så bra det går ?? Inget vidare alltså. Nåja numera jobbar jag ju heltid och dagtid så ppå kvällarna efter att mat, barnmys å nattningar e över så e man så seg i skallen att man knappt vet vem man själv är...haha Låter nog värre än det är men nog fasiken e man trött allt...fast på ett behagligt vis. Ska ju kännas att man jobbat, annars e det ju konstigt tycker jag.
När vi ändå e inne på ämnet jobb så kan jag ju berätta att jag fick mitt VIK förlängt till sista februari...e nästan hundra på att det blir vidare efter det oxå men då hoppas jag på att det blir med månadslön...timmlön e inte så skoj å gå på hur länge som helst och dessutom får man ju inga semesterdagar på det heller. Vore ju skönt å kunna få lite semester med familjen iaf, det har inte blivit så mycket av den varan tidigare då jag studerade å var tvungen att jobba mellan loven. Jaja det som varit e ju passe´nu men iaf...tankarna snurrar ju en del.

Håller på å sparar pengar nu oxå...varit dåligt på den fronten tidigare men nu ska det bli ändring....vill ha en del på sparkontot för det ej u faktiskt bra ifall nått oförutsett händer, men oxå för sparandets skull.

PL går susen, haft två visningar i januari å sålde för nästan 12 tusen...den sista demon landade på ungefär 6800kr, min bästa hittills å jissa om lusten ökade till att dema mer. Haha. Asa nice ju när man ser pengar direkt på kontot efter att ordrarna e ivägskickade.

Familjen är fiska å krya här. På måndag ska jag till VC för Strumatest å just den dagen har skolan å fritids planeringsdag så det blir att Sanna får vara hemma.....antagligen med mej å jag tog upp det med chefen i går så jag hoppas hon fixar in nån för mej. På jobbet e personalen sjuka hela tiden, den här veckan har vi 8 personal mindre på en stuga på 7 avd men så e det ju nån som har semester å nån som e sjukskriven osv...rörigt värre men det går. Hajjar ni då varför man inte e så pigg för att uppdatera sin blogg efter en dag full av ös?? :)

Nu njuter jag av mitt kaffe efter den goooda middagen jag gjorde...Lax i ugn med basilika, ketshupsås å lökklyftor i ugnen samt kokt potatis...mumma. Peter å Sanna åkte iväg till Coop för att köpa hjälm, hon ska till Rådis på pulkatur i morron å minipicknick å då var önskemålet att dom hade matsäck å hjälm med sej. Kim får oxå en hjälm, lika bra det å så dyra ycker jag ändå inte att dom e så då kör vi till båda på en gång ( 199kr)

Kimselimsen ligger nu i syrrans säng, svept en flaska välling å ser nu på SvampBob på dvd...hans favvo om jag säger så. Appropå Kimselimsen så e han numera helt BLÖJFRI!!!! så jäkla skönt att slippa tänka på blöjor å faktiskt så har det inte skett någon olycka i sängen alls sedan han slutade, gissea vem som e stolt över sin prins??!!

Nu har ni fått ta del av några ointressanta rader men kul att du iaf orkade läsa hit ner. Kram på dej å alla mina andra bloggslukare....Må så gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0