Vad händer här näst??

Ja så var det Peters tur att bli varslad. Han ringde hem här under förmiddagen å berättade att han å några till från stället han var på skulle få gå. Sammanlagt hade personalaren 77 st att varsla bara idag. Peter har 2 mån uppsägningstid å jag hoppas att jag innan dess fått ett jobb för annars vet jag inte hur detta ska sluta. Inte nog med detta så får kim bara gå 15 tim/v på dagis nu oxå. Han som e van i sina rutiner blev helt utom sej i morse när jag sa att han skulle vara hemma med mej. Det var inget han ville...jag gillar dagis!!!!! skrek han å rullade runt med krokodiltårar på golvet. Helt tokig. Usch så synd jag tycker om honom....känner mej skyldig till detta men det borde jag kanske inte egentligen.

Jag söker jobb, eller åtminstonde försöker hitta några att söka men det e tomt på jobb...nått enstaka hittar man kanske men då e man ju knappast den enda som skickar sin CV dit heller. Nu väntar jag på besked från Glömsta, det var visst 200 st till bortsett från mej som sökt så vi får se hur utsikterna ser ut....håll tummar å tår iaf för jag vill verkligen komma tillbaka dit. Nu chef med nya arbetsuppgifter, en upprustning som faktiskt har behövts läääänge.

I påsk hände inget speciellt. Jag å barnen målade ägg på långfredagen å mös. Peter var till landet å gjorde fiskepremiär men det gav inget...bättre lycka nästa gång.

Har lärt känna en mycket trevlig granne...Utte, kallas hon. Vi hade jätte trevligt i lördags med mycket skratt å gott vin/ grogg....jag var hemma runt 4 snåret på morronen...hehe det var lääänge sen jag var på vift till sena timmen. I fredgs var jag dessutom hon Cristina å tog några glas vin oxå, lika trevligt där fast inte hälften så sent...
Till råga på allt så var Kim bjuden på kalas hos sin dagiskompis, behöver jag säga att mitt huvud inte var med på noterna när 14 barn sitter å blåser i visselpipor....hua, det var inte behagligt.

Nää nu har jag ingen mer uppdatering att ge.....Bye so long


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hmmm..stumpan.. Du har då verkligen en hel del att tänka på just nu din stackare..

Tittade in på din blogg o fick se allt tråkigt....

Stackare... Men hoppas du mår bra iallafall... Kram// Tessan

2009-04-20 @ 18:59:00
Postat av: petra

Vad trist att han vart varslad..

hoppas du får gå tillbaka till ditt förra jobb.

Verkar som att det är tufft o få jobb även i stockholm numera..Men hoppas det ordnar sig..



petra

2009-04-21 @ 09:38:32
URL: http://pwestermark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0