Ytterligare en A-intervju bokad

Jösses sägr jag bara. Igår kväll, ja var det runt 20 snåret skickade jag in en ansökan på ett USK-jobb inom åldringsvården...(ja jag vet vad jag har sagt om det tidigare men jag måste ju ha ett jobb å skulle jag vantrivas lika illa där som på förra så får jag ju bara se mej om efter annat.) Men iaf...en kvart senare ringer telefonen å det e chefen från det här stället. Gissa om jag blev paff!!! Hon hade satt sej vid datorn för att se om det hänt nått på ansökningsfronten då annonsen kommit ut under dagen å just då ploppar jag upp på hennes skärm. Hon blev genast intresserad å ville inte vänta med att boka in mej för en intervju...så den 30 okt gäller det åter igen. Får jag tjänsten så börjar jag 17 nov, ska i ärlighetens namn säga att jag inte e ett dugg orolig då jag har sån erfarenhet inom yrket, det ända som kan bli svårt e lönen. Jag la mej "rätt högt" i anspråk men tydligen spelade det ingen roll för henne, visserligen kan det ju vara så att hon vill sänka men så gör ju chefer i regel allid. Högt e det väll inte egentligen, borde i regel ligga på den nivån från början med tanke på vårat ansvar inom vården men man måste ju börja nånstans. Jag hoppas iaf att jag får igenom mitt anspråk...då har jag ökat min lön med hela 6200kr sen jag slutade på Björnis å det e inte ens ett år sedan.....hmm ja ni ser, det lönar sej att byta jobb mellan varven...haha.

Sanna e hemma idag med, rätt uttråkad men det blir hon så lätt så inget förvånar mej. Jag har nyligen duschat å fått på mej kläder, ska snart ta tag i sängbäddandet. Förvisso e det väll snart dax att lägga sej igen men det känns skönt å veta att det e bäddat iaf...försöker vara så ordentlig varje dag men jag ska inte påstå att jag är det....försöker iaf ;-)

Ja så var det  där klassiska...middagsmaten. Här blir de så trist mat som Mos å köttbullar men står det på listan så gör det, bara att följa så man slipper fundera i onödan...haha

Nää nu kallar plikten...Tjao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0