Arbetslös.

Ja då var man arbetslös nu då...känns patetsikt att man som USKa sitter här utan jobb men så är det iaf just nu för mej. Inget jag strävat efter direkt och deffinitivt inget jag valt utan tack vare en person som jag trode var min vän har jag hamnat i denna sits. (Hoppas du fortfarande sover gott om nätterna)
 Förvisso visste jag att mitt Vik skulle gå ut men jag hade inte räknat med att jag skulle behöva skriva in mej på AF vilket jag var å gjorde i går. Nu sitter jag här å söker jobb.
Som tur är kollade jag upp lite info på kommunens sida ang hur många timmar Kim får gå på dagis å jag hade rätt....det gäller full tid den första arbetslösa månaden medans personalen på förskolan först påstog att det var 15 tim som gällde omgående. Haha jag har lärt mej att alltid ligga steget före å det var jag som hade rätt...IGEN gentemot dom. *stolt*
Jaja för många kan det tyckas och kännas skönt att få gå hemma ett tag men jag e inte sån.....vill ut bland folk och vara social, inte sitta här hemma å vänta på att dagarna ska gå. Just nu försöker jag få tag i min chef men det går inget vidare....hon är väll upptagen som vanligt.
Måste ha intyg som jag sedan måste skicka in till A-kassan å deras handläggning är tydligen upp till 8 v å hur ska det då gå ekonimiskt??? Tur att maken tjänar bra men vad hjälper det??? Vi e ju två som ska jobba, jag e ingen hemmafru å vill inte bli det heller.

Nåja så e det iaf för oss i nuläget......då vet ni det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0