Första snön

Idag föll då årets första snö här över oss. Först var det snöblandat regn men sedan gick det över till mer å mer snö. Tur att det inte kom sååå mycket men det han iaf lägga sej som ett vitt täcke på marken men snart e det nog borta igen. Tur att det e plusgrader fortfarande men man vet ju aldrig om det kommer mer snö under dygnet å kanske blir det minusgrader på det oxå, då lär det inte bli kul i trafiken i morron bitti.

Just nu håller jag på å fixar lite mat inför dom kommande dagarna. Jag kommer ju knappt vara hemma dom tre första dagarna den här veckan å familjen behöver ju få i sej mat dock ändå. Ja jag vet, ni tycker kanske att min make kan stå för det men ni som känner oss vet ju varför det e ag som står å slavar vid spisen. ;0)
Gör mej inget, iaf inte idag för det e rätt avslappnande å stå där å klunka kaffe i köket med tända ljus som doftar mycket gott å se ut genom fönstret på den vita lilla snön som kommit.

Nu ska jag kila ut å kolla potatisen...bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0