Andra snön.

Ja nu kom vintern igen i form av snö.  Dock var det inte så kallt ute tycker jag men det hade börjar frysa på lite granna märkte jag. Snön är mysig på sätt å vis, iaf när den faller å lägger sej som ett tunt täcke över marken men jag tycker inte om drivor av den eller blaski blasket som man får slafsa runt i när det regnat eller börjat töa....blä för den biten av snötiden. Ungarna älskar ju snön med allt vad den har att ge, så är det ju att vara barn men jag klarar mej med så lite som möjligt. Undrar om vi får en vit jul i år......å likaså nyår. Då får det gärna vara kallt å snöigt, det hör lixom högtiden till, ska absolut inte regna sånna dagar vilket det i regel numera oftast gör. Trist men sant.

Idag har jag haft en ledig dag från jobbet. Har inte gjort så mycket faktiskt utan bara varit ledig helt enkelt. Skönt det med, e lite slut i skallen efter två arbetsdagar med allt nytt man ska ta till sej samt demon (partylite) som jag hade i går å kom hem sent från den. Jag har satt in en egen kategori för Partylite i min blogg så vill man undvika det ämnet eller bara läsa om det så finns den möjligheten att välja. Förmodligen kommer ordet dyka upp i mina allmänna inlägg oxå men kanske inte i samma utsträckning som tidigare.

Sanna hade simskolan idag oxå, jag tog några längder under tiden och satte mej en stund i bastun oxå. Helt ensam var jag där inneså det var ritkigt avkopplande. Sanna testade att åka vattenrutschbanan för första ggn idag å gissa om det blev en favorit...jisses så hon for upp å ne i den hela tiden. Sötnosen min. Hon längtar redan till på måndag.

Nu under kvällen har jag köpt tågbiljetterna inför fredag då jag och mina två barn åker iväg över helgen. Kim e alldeles till sej av iver å väntan på tågresan....hehe mammas lillprins. Vad maken hittar på ensam en hel helg vet jag inte men jag antar att han bosätter sej i garaget...haha men det måste ju bli klart där med.

Nu har Sanna åkt skolbuss två mornar i rad och det funkar bra och hon tycker det e skoj. Hon känner sej lite stor när hon får stå å vänta bland dom större barnen på att den ska komma. när jag e ledig eller jobbar kväll följer jag med henne till hållplatsen men jobbar jag morron är det mormor som gör det i stället. Skönt för henne att slippa stressa på mornarna.

I morron ska jag ner till HC å utför lite ärenden, hoppas på bra väder då.

Natti natti världen å mina bloggläsare.

Kommentarer
Postat av: nettan

så spännande med tågresan=) undra hur a skulle reagera hahaha. Nu ska jag lägga mig igen=) sköööööööööönt..kram

2008-11-20 @ 06:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0