1 advent....

...ja då var det 1 advent nu då. Har kännts som en evighet fram tills nu å plötsligt e man där!!! Fattar inte vart tiden tar vägen ibland.
Igår åkte lite adventsprylar fram, satte upp lite utebelysning med mamma idag och resten (om vi hinner) åker upp i morron under dagen.

Borde kanske ha börjat mitt inlägg med att vi faktiskt har kommit hem från Örebro barnen och jag...hehe fick en liten fin pik i kommentaren till förra inlägget. ;0) Puss på dej, jag vet vem du e....hihi.
Resa dit gick bra ibörjan men sen tröttnade ungarna å mot slutet var dom sååå uttråkade att dom sprang fram å tillbaka, hoppade upp å ner på sätena, gormade å tjoade. Just då ångrade jag denna resan men hemvägen gick betydligt mycket bättre. På hemvägen hade vi bokade platser i familjevagn så barnen var mestadels i lekhörnan så jag satt för mej själv å tittade ut under resans gång....lungt å skönt med andra ord.
Hos brorsan försvann helgen som på ett kick...på fredagen när vi kom dit tog vi lite kvällsfika, maten jag blev lovad blev jag istället snuvad på men det har Robin lovat att kompensera vid annat tillfälle. Ungarna kom tillslut i säng å brorsan å jag tog oss lite vin/öl å såg på tv....avslappnande å hur skönt som helst att bre ut sej i soffan å bara få vara efter resan...två timmars resväg kändes mer som ett dygn...haha. Nää jag överdriver nog lite...tror jag.

På lördgaen var det öppet hus i Viktors skola så vi tog oss dit på förmiddagen, sen var det bara att återvända hem för att fixa lunch å sen åkte mina PL saker upp på visningsbordet. Kl 15 ramlade det in massor med folk men slutsumman slutade dock på ynka tusenlappen...snåla Örebroare!!!! *skratt* Man ska bli nöjd för det lilla men jag blev faktiskt lite besviken men jag har tagit igen det nu efter hand. På kvällen blev det åter lite vin å soffan. Ungarna slocknade rätt tidigt utan tjafs å trams. Skönt. På söndagen packade vi ordning väskorna igen å vid 13 snåret satt vi åter på tåget hem. Borta bra men hemma bäst.

           
På tåget till Örebro            Brorsan                               Tarzan och Smilla            Sanna å Madde


Så vad har hänt fram till nu då? Jo just det ja, jag har jobbat lite granna, några få pass men alltid nått. Demat en hel del under månaden och i Onsdags hade Sanna avslutning på simskoaln. Barnen fick diplom och ett simmärke (Baddaren) så lite stolt e jag dock allt...haha typiskt förälder att skryta, eller hur?

I Tordagsmorse innan jag skulle bege mej till bussen för att åka till jobbet märkte jag att lille Kim hade feber, 38,2 så det var bara att ringa sej VAB, inte uppskattat men vad gör man?!?! Peter stannade hemma i fredags med honom så då kunde jag jobba. På kvällen blev Sanna febrig så då låg båda barnen i 39,2 graders feber...stackars små gosingar. I går var båda mycket piggare igen. Idag har Kim fortfarande feber men inte Sanna så hon får åka till skolan i morron.....hoppas hon inte får tillbaka febern sedan. Jag blir VAB för Kim i morron med sen får vi se hur det blir på tisdag, då ska jag jobba kväll men jag vet redan nu att det finns tillräckligt med folk så ingen blir lidande om jag inte kommer...som tur e.

                                                   
                                           Sanna hoppar i.........simmar tillbaka.......vilar sej lite  :-)


I lördags kom mamma över hit och hjälpte mej med att klä om stolsdynorna till köksstolarna...dom såg för bedrövliga ut efter allt spill å kladd men nu e dom fina igen...även fast jag valde randigt tyg.....Jaaaa ni läste rätt!! Jag valde randigt tyg men det var mest för prisets skull...hehe. Hade velat haft enfärgat men det var dyrare å eftersom vi ändå med tiden ska klä om dom till grått konstskinn så får detta duga så länge. Ska lägga in en före och efter bild på stolen så får ni oxå se resultatet och tycka till om ni vill.

                                   FÖRE:                             EFTER:             
                                 

Visst blev resulatet bra?? Jag e skitnöjd trots allt å ett JÄTTE tack till mamma som hjälpte mej med detta.

Jahapp det var väll det jag hade att uppdatera er med så här långt. Nu får ni hålla till godo tills jag dyker upp vid nästa tillfälle, ja ni vet ju själva att det kan sin tid mellan varven.

Må så gott alla mina kära bloggläsare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0