Så vad hände i eftermiddags då?

Ja inte var det speciellt mycket inte...som vanligt med andra ord.
Jag lagade middagen klar innan jag hämtade barnen från dagis, inte ville dom äta heller utan sprang ut till kompisar direkt. Kim stog å såg på när det åkte runt en traktor å sopade rent utanför dagis, gissa om han var exalterad? (eller hur det nu stavas). Titta-titta ojj den sopar skrek han i mellanåt...hihi min lilla sötnos.
  
 
image28

När den gjort klart det den skulle tog Kim en tur på sin lilla polis MC. Trode först att knappen hakat upp sej för den lät oavbrutet men det visade sej att han låg hängandes över styret så magen tryckte in den hela tiden...han bara skrattade när han for runt. nu står den på laddning i väntan på nya äventyr i morron.

image29

Maken var på fisketur med jobbet. Dom hade tydligen bokat nån guidad tur så han var inte hemma förrän vid 19-tiden. När han fått i sej lite kaffe tog jag å Kim oss ett bad. Sanna var hos grannen å hoppade studsmatta å maken drog i gång gräsklipparen, det behövdes kan jag säga. Jisses så fort allt vuxit i denna värmen.

image30
Här ser ni en bild på vår framsida. Altanen ska målas i år e det tänkt, nu e den bara grundad. Vi kan inte riktigt bestämma oss för om den ska vara helvit eller om det ska vara rött å vitt. Jag personligen gillar det vita så jag vill nog ha det så, det bryter lixom av allt det röda på ett bra sätt. Vad tycker ni?

image31
Här ser ni en del av vår baksida. Gräset e oklippt när jag fotade. Gungorna ska flyttas å kanske tom monteras i sär för att köras ut till landet. Rabatterna ska det göras nått åt oxå men det e svårt att veta hur man ska göra för att det ska bli bra....kommer på nått med tiden hoppas jag.

Ja det var väll allt för idag. Nu sitter jag här iklädd morronrocken, ska snart ta mej ett bloss. Barnen ligger i sina sängar å maken ser på Hockey...
Tvätten ska hängas oxå å sen gör jag inget annat än slappar vidare.
I morron jobbar jag kväll å

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0