Fyy så dålig jag är....

på att blogga alltså...läste just det tidigare inlägget å upptäckte att det e på tok för länge sen jag var här hinne.
Antar att det finns en del att uppdatera men hur ska jag minnas allt som hänt bara så där??

Jaja, får se nu.....jo jag e inte kvar på Visättra Ängar, jobbade inte ens min provanställning ut utan jag gick över till Glömsta i stället. Där har jag jobbat hela tiden i olika procent då jag fortfarande står som vikarie men det e så trivsamt att jag inte bryr mej sååå mycket. Visst vill jag ha en tjänst men det kommer nog en med tiden så det e bara att hålla ut.
Här hemma händer inte allt för mycket..Peter har börjat provslipa på trappen som sedan ska målas annars e det sej likt som tidigare.

Sanna fyllde 6år den 28 april...jisses min lilla bebis e en stor tjej nu som längtar till att skolan ska börja. Platsbekräftelsen kom för några veckor sedan så den 20 augusti börjar hon på Vista skolan.
Hon fick massa skojiga paket å hon tyckte om allt säger hon. Hennes rum går i Princesstema så ni kan ju gissa om det mesta går i rosa nyans där inne då...hehe men riktigt mysigt e det iaf där inne tycker jag.

image20
                                                          Sannas goda födelsedagstårta 28/4-08


Dagis tjafsar om ditten å datten så jag har dragit in komunen i det hela nu å hoppas på ett bra resultat...tydligen fler föräldrar som oxå vänt sej dit. Jag kände mej kränkt å ifrågasatt som förälder å till slut brast det för mej så jag kontaktade olika ställen innan jag kom i kontakt med tanten på kommunen. Skit trevlig kvinna som det verkar vara drag i, hon blev mäkta upprörd när hon fick höra vad jag hade att berätta.

Kim växer givetvis å blir stor för varje dag han oxå. Han fick en cykel av mormor i mycket tidig födelsedagspresent som han burnar runt med i området. Ska se om jag får in en bild på honom med den. Han fyller ju först den 24 juli men då känns det lite som att säsongen för cykel snart e över så därför fick han den redan nu.

image19
                         Kim visar stolt upp sin nya cykel och hjälm.

Maken har sin hobby med fisket så det e något han ägnar en del tid åt så fort det finns möjlighet. Det e kul att han har nått att göra fast ibland kan jag tycka att det går i överdrift å blir allt för ofta...jaja det e ju inte året om så jag låter honom hållas med det han tycker e kul.

Sommaren har vi inet planerat ännu...Kolmården blir det men sen vet vi inte. Ekonomin får avgöra helt enkelt men å andra sidan får maken skott å sen kommer det ju pengar från skatten så vi lär inte stå fattiga direkt.

Skönt att solen tittat fram med sina heta strålar...det e verkligen ett underbart väder som varat några dagar å jag hoppas det fortsätter. Visst behövs det regn oxå, absolut men det behöver ju inte överdrivas..haha. Försöker sitta ute så mycket jag hinner å kan i det fina vädret för lite färg vill man ju ha fått innan riktiga sommarvärmen kommer.

Igår var det Valborg. Hände inget speciellt då jag jobbade kväll. Jag tycker inte det e nått att fira så jag jobbar hellre å får lite extra i timmen än stå å huttra vid en brasa. Oftast brukar det ju regna då oxå vilket det gjorde i går med fast det duggade mest bara. Skit samma...Sanna åkte med grannen ner till brasan, hon kom hem efter 22 å hade haft jätte skoj men hon var trött. Hon somnade som en stock. Kim har feber men han e pigg fast han somnade fort han med igår efter att jag gett han en supp.

Förresten så e jag inte blondin längre...nää nu e man brunett igen..bara så ni vet. Intressant va?! *skratt*

Nu ska jag gå å fylla på kaffemuggen...tjao!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0