En ny dag till sin ände.

Sådär ja, då var onsdagen snart över å det börjar bli dax för att göra kväller här även för mej så småningom iaf...kommer ju aldrig i säng "tidigt" fast jag tänkt det många gånger. Det e ju alltid något som kommer i mellan, ...plocka efter barnen, fixa disken, plocka fram kläder till nästkommande dag, fixa tvätt osv..., ja ni vet vad jag menar.

Idag var Sanna å dom andra 6 åringarna på "upprop" i skolan. Dom fick tydligen gå in i respektive klass å träffa sina lärare. Det var skoj tyckte hon, lite konstigt oxå som hon uttryckte sej men hon längtar massor tills det e dax att få börja på riktigt. Hennes fröknar heter Sari och Ulla, Sanna har träffat Ulla tidigare i vintras när dagisgruppen var till skolan å hade sångstund så hon visste vem hon var å blev jätte glad när hon fick veta att Ulla skulle bli hennes fröken. Shit, min lilla bebis har blivit stor....å jäklar vad bestämd å envis hon blivit oxå...hehe men det har ju sin chram det med...till viss del. *flinar*

Kim´s avdelning brukar gå till skogen på onsdagarna å träffa Ulle-Bulle (en stenfigur med "hår å kläder" som brukar berätta saker om naturen osv) men idag var det så lite personal att det inte blev av. Han var lite besviken när han kom hem för han e så stolt varje gång han får ta sin ryggsäck med frukt i till dagis. Ulle-Bulle har feber å e hemma sa han...hehe om personalen sagt så eller inte det vet jag inte men Kim förklarade iaf att det var det som gjorde att dom inte kunde träffa honom idag. Lille snuttgubben...han e allt påhittig.

Jag var till jobbet mellan 12-15 idag, bara konferenstid. Babblade inte så mycket för det var inte mycket vi hade att ta upp idag men sen kom E för att prata om "Frida-schema" sista halvtimmen...åkte med henne å Veronica så jag kom hem fort. Så skönt.

Nu på kvällen åkte jag å Sara å hämtade våra inredningspryttlar...nu står dom så fint på v-rumsbordet å jag vill ha mer av Our-place grejjer...har inte fått nog ännu. *asg*

Så här fint blev det:

     


                                                                                 Klicka på bilden för att se den i större format.

Jag e iaf jätte nöjd å med detta avslutar jag nu mitt bloggande för att bege mej in i duschen nu.

Kram alla mina bloggkompisar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0