Snart semester!!

Nu e det bara en vecka kvar att jobba sen blir det semester, gissa om man längtar och jag hoppas innerligt på bra väder men det e jag ju säkert inte ensam om heller. Några större semesterplaner har vi inte utan det lär bli dagsturer bla till Kolmården och Skansen....Peter´s semester vet vi inte så mycket om egentligen eftersom det beror lite på hur det ser ut med jobb på bygget han är på nu. Han hade tänkt ta i slutet på juli men det kan bli tidigare oxå.

För övrigt e allt som vanligt här hemma, inga konstigheter. Sanna längtar till skolan och frågar när det e tajm att börja där...hehe min lilla tös börjar bli stor nu. Om drygt en månad blir Kim 3 år, otroligt vad fort det går. I höst ska han byta avdelning så när Sanna börjar skolan går Kim in på hennes avdelning, till min stora glädje. Först skulle han in på en annan avdelning vilket jag å Peter inte var så förtjusta i pga av personalen där men sen vet jag inte vad som hände men jag blev tillfrågad om Kim fick börja på den som Sanna går på nu å jag blev överlycklig. Dessutom kommer en personal tillbaka till den avdelningen som varit mammaledig å henne gillar jag skarpt. Trist nog så har Kim´s ena fröken han har idag sin sista arbetsdag i morron, jätte trist att hon ska sluta för henne tycker vi jätte mycket om men så e det...dom bästa förlorar man. *snyft*

Har haft Partylite visning här hemma oxå å det gick riktigt bra även fast vi inte var så många...fick i slutändan plocka ut GRATIS-prylar för 681kr å gissa om jag blev glad. Nu väntar jag bara på att grejerna ska levereras (tar ca 2 veckor) så jag kan få "pynta" lite...haha.

Försöker oxå få ordning på vår trista (som jag tycker den är) baksida men vet inte riktigt hur jag ska få till det. Var till Jysk i går å shoppade dynor till utemöblerna till riktigt bra pris. 580kr fick jag ge för 8 st dynor å det tycker jag var ett kalaspris. Vill ha en dynbox oxå men den som Jysk hade tycker jag var för dyr trots rean (500kr vill dom ha) å det ger jag inte utan tittar runt på billigare ställen i så fall.

Solen skiner å det ser ut att bli ett kanonväder....jag börjar jobba kl 16 så nu sitter jag å funderar på vad jag ska göra fram tills dess....tvätta lite kanske, dammsuga behövs IGEN!!! Kan inte begripa att det kan bli så grusigt å smuligt på golven på så kort tid. *suck*

Nu ska jag prova att lägga in en "testbild" på bloggen för jag såg att dom jag lagt in i förra inlägget inte syns. Konstigt å mycket irriterande må jag säga.

                                       
      
          
Se där ja. Nu har ni fått en bild på makens "skönhet", kanske inte den bästa bilden men man tar vad man har. Jag har kommit på ett riktigt bra namn (tycker jag själv) till den. Vad tycker ni om Careva? Hihi. Får se om det e det namnet båten får sen.

Hmm verkar som att det funkade att lägga in bilden, då ska jag ta å bråka med förra inläggets bilder så dem syns oxå, irriterande värre med ett rött kryss bara.

Tjao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0