Veckan som varit...

Så då var man här igen. Har inte hunnit eller orkat knapprar här inne på bloggen direkt. Har jobbat rätt mycket och så ska man hinna med hem å barn på det oxå samt vara social utåt...ja ni vet vad jag menar. *pust* Underbart väder har vi iaf haft å färg har man lyckas få en hel del i år redan...nice.

I måndags var jag på intervju på ett äldreboende i Tullinge som jag tänkte jobba lite extra på då å då som timmis...vill egentligen inte vara inom åldringsvården nu när ja äntligen kommit ifrån det men lite extrapengar e ju aldrig fel så jag får tänka så å dessutom kan jag ju själv styra när å hur mycket jag vill jobba där.
Det var ett fint ställe, kanske inte så mysigt som jag trode när man ser huset utifrån men värre har man ju sett genom åren. Gick sedan därifrån ner till pressbyrån, typ halvvägs hem å hade tänkt gå hela vägen men jag kom på att jag måste handla mjölk till mitt kaffe å sen blev jag så in i bombens kissnödig så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Slutade med att jag tog bussen hem å rusade in på muggen, glömde nästan larma av i paniken efter toalett...haha.

Samma dag kl 12,20 födde min kompis L en liten dotter som ska heta Nikita....hehe namnet associerar (stavas hur?) jag till min pappilon som vi hade i många år som hette så...lite konstig blev det för mej men jag visste ju att hennes dotter skulle få det namnet så nu tänker jag på vår lilla hund hela tiden. *saknar*

Jag jobbade dessutom kvällspass oxå å Sanna skulle på kalas hos en dagiskompis den dagen så det var lite mycket men det gick bra...allt löser sej tillslut.

I tisdags  var jag trött när klockan ringde så jag tryckte av den hela tiden vilket gjorde att det blev panik sen här hemma då jag började sju å skulle lämna barnen på dagis halv sju...jag han med bussen men shit var yr i pallet jag var när jag kom till jobbet, hade ju inte hunnit vakna till ordentligt..haha. Inte nog med det så ringer en kvällspersonal sej sjuk, ja sånt händer ju å inget konstigt med det men sen när jag ringt runt till alla timmisar å ingen kunde slutade det med att våt tillförordnade "chef" beordrade mej att stanna kvar. *suck* Jaja jag kunde ju inte säga emot men fick iaf tillåtelse att gå kl 19 då Peter hade annat att göra...Patrik (p.s bror) fyllde 35 så dom skulle träffas å se på matchen å äta gott. Irriterad blev jag oxå på den andra kvällspersonalen, jag som slitit hela fucking dagen å jobbat med en timmis som pratar oavbrutet fick inte ens ett tack för saker jag gjort som egentligen inte hör till mej...skit samma nu e den dagen föbi å jag hoppas verkligen det visar sej i lönekuvertet att det lönar sej att bli beordrad.

I Onsdags var jag ledig å det kan jag lova att jag var...gjorde inte nånting utan la mej faktisk å sov. Det behövde jag kännde jag...Det var en skön dag som det inte hände ett jota på, tom telefonen var tysst hela dagen. Underbart!!

I går jobbade jag extra 7-16, allt flöt på bra å inga konstigheter alls. Dagis stängde 16 för APT så jag smet lite tidigare. Efter det kom C med sina barn å tog en fika, vi pratade lite om dagis å vad vi som föräldrar hade för synpunkter på saker å ting å vi tyckte nästan samma om allt. Skönt att ha nån att ventilera sej med i sånna saker. Sedan kom L förbi på en snabbfika med sin lilla Nikita så äntligen fick jag se henne...3 dagar gammal liten tösabit å sååå söööt hihi. Sanna blev överfötjust å gissa vem som efter det bad om syskon??!! Nää här e det klart med den biten för vår del så hon kan tjata vidare bäst hon vill min stora tjej.

                                   Här är L´s lilla dotra
 
Idag  skulle jag egentligen behöva ta mej till affären men det lär inte bli av. Jobbar 15-21,15 ikväll oxå så nu har jag tatt mej lite slappartid. E trött å ändå somnade jag väldans tidigt igår, skulle glo på tv tänkte jag när jag gick upp å la mej men nädå...innan 22tiden sov jag, så sköööönt det var.
I morse när jag lämnade barnen kom en fröken G på Kims avdelning ut i hallen emd en lite kruka som Kim hade målat å lackat å sen hade dom planterat en liten blomma i den...ett frö alltså som nu börjat växa lite. Jag tog hem den å n står den fint på köksbordet å gissa om han var stolt min son när han talade om att det faktiskt var han som gjort den...*snutten*


                                                                       Kim har målat å lackat en kruka på dagis som dom sedan plnterat ett frö i som nu börjat gro...spännande å se vad det blir för blomma.
                                                                                                  Kim´s målade kruka m planterat frö i...


I helgen jobbar jag men det känns helt ok iaf, kvällspass både lördag å söndag så då hinner man med att umgås med familjen iaf under dagen. På måndag kommer Sannas blivande 6-års fröken på hembesök å det ska bli trevligt att träffa henne...

Nu ska jag ta å göra annat, typ tömma diskmaskinen å kanske vika lite tvätt.

Bye

Kommentarer
Postat av: ida

Tur och tur, nåt ska väl dom jävlarna ge mej för dom sparkade mej... hehe...

2008-06-26 @ 02:06:14
URL: http://smiley81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0