Kim´s födelsedag i går + lite annat

Igår var det Kim´s 3års dag. Det kom folk av och till under hela dagen...inte så många men dom flesta e ju på semester men han var nöjd iaf. Massa bilar fick han i olika modeller, storlekar å färger. Av oss fick han "Cars "bilbana + extra bil och en keps med BM på, en Byggare Bob-handduk som han blev jätte glad över.
På kvällen kom farbror P förbi och vi grillade å åt massa gott ihop.

Under gårdagen gjorde vi en heldel tomtfix...Peter klippte lite på häcken å det behövdes kan jag säga...den var så bred att det inte gick att gå på trottoaren utanför oss utan att man fick alla buskar i nyllet. Han drog av grannens oxå när han ändå var igång, blev skitbra när han var klar. Jag rensade ogräs både här å där senare på kvällen, gick inte att hålla på mitt på dagen, var alldeles för hett. I kväll blir det mer ogräs som ska bort men det får bli senare för det e liiite väl varmt fortfarande. Grillen ska vi slå på senare oxå, ingen här som e hungrig just nu.

Tog faktiskt mitt första dopp i poolen idag, kunde inte hålla mej längre å gissa om det var skönt. Kim vågar inte bada i den så det var jag å Sanna som plaskade runt en stund men det var mysigt. Nu har jag vattnat blommorna, vilka jäklar å torka fort då...vareviga kväll får man ge dom rikligt med vatten annars hänger dom på morronen när man kommer ut å ska ta en morroncigg.

Fick för en liten stund sedan uppleva en krock, eller ja jag såg den inte men jag hörde så jag gick bort å kikade å nog hade det smällt allt men som tur var så blev det inga personskador. Trode nästan jag skulle få ta till lite sjukvårdskunskaper men jag slapp...(USKAN i farten..hehe.)

Har försökt nå min bror hela dagen oxå men inte lyckats, börjar bli en aning irriterad på att han inte kan meddela när dom tänker komma hit...vi kanju inte bara sitta hemma å vänta lixom...jaja blir nog inte förrän början på nästa vecka som dom kommer å vi som tänkt åka till Skansen med ungarna...får se hur det blir.

Har dessutom slängt ut en annons på min tomt nu på Blocket, får se om någon ringer eller mailar om den...vore nice å bli av med den.

Nu ska jag gå å förbereda lite inför grillningen men ha det så gott ni kan alla bloggläsare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0