Halvjobbig dag....men kanon väder!!

Jahapp, denna dagen började si så där...snozade om klockan alldeles för många ggr vilket resulterade i att vi vaknade alldeles för sent, dvs 8,15...jisses så fort jag for ur sängen, tur man bor nära dagis säger jag bara haha. Jaja ungarna fick äta sin frukost hemma i stället å hinna vakna till lite mer innan det var dax att röjja på dagis.

Jag fixade en maskin med tvätt å sen tänkte jag inte göra så mycket mer på min lediga dag, har jobbat sedan i onsdags så gissa om jag längtat till idag. På eftermiddagen var det planerat att jag skulle ner å fika hos Gita men vi sköt på det till en annan gång, kände mej inte så social i min trötthet.
Sara med grabbarna svängde förbi å grabbarna tog sej några dopp i poolen.....kul å se att den gillas..haha. Vid halv två var vi på väg till Tumba, precis innan jag gick ut genom dörren ringer min chef....hmm, hon ringde inte tillbaka till mej för den orsaken hon skulle från början utan jag skulle in å jobba för kvällspersonalen som skulle komma kom inte till jobbet pga bussstrejken, det hade hon missat helt tydligen. Jaja jag sa OK trots min lediga dag men på vilkoret att jag fick komma in senare å det gick hon med på...så min halva lediga dag gick åt att jobba 16-20. Hoppas verkligen det visar sej i lönekuveret när det kommer!! I morron jobbar jag 7-15 å på torsdag e jag ledig å jag lovar, då SKA jag VARA LEDIG!!!!

På hemvägen stannade jag till hos Gita, tog en snabbfika å pratade lite sen for jag hem på min cykel, nu sitter jag här nyduschad, halvseg i skallen med en kopp te å ska snart dyka i säng så jag orkar med morrondagen.....skönt att veta att man snart går på semester....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0