Handlat

Idag var vi iväg å handlade julmaten å dom två sista julisarna vi hade kvar att fixa så nu återstår bara den dagliga städningen. Barnen börjar längta sej gröna efter att julklapparna ska läggas under granen, dom vet var dom ligger å trånar varje gång dörren dit öppnas... -Ska paketen fram nu? e den ständiga frågan...hehe. Får se om vi lägger fram dom i morron kväll, får se hur det blir men först ska det städas iaf.

Kim var utan blöja i går med, blev fler olyckor men gick rätt bra ändå. Idag skulle han med mormor till S-holmen så då fick han ha blöja på sej men sen togs den av igen. Vet inte men jag tror inte han e redo att åka bil utan blöja ännu så vi väntar ett tag med det., iaf tills man märker att han fått kläm på kisseriet ordentligt här hemma å kan säga till när det trycker på.
Han var med mormor hela dagen så när jag, Peter å Sanna kom hem efter handlingen tog vi det bara lungt. Borde kanske ha dratt igång städningen då men kände inte för det just då. Tror det blir en vals med snabeldraken senare i kväll å i morronkväll får det blir torkning av golven.

I går eftermiddag fick jag lusten till att skruva ner våran sängram så nu e det gjort å madrasserna står nu på sängben, huvudänden av sängramen står kvar men resten ska i sopen. Rummet blev på nått märkligt vis större...kändes skönt med utrymme fast det inte e så litet i vanliga fall annars heller men det blev bra å det var ju målet med det hela.
Peter fixade med elen i garaget, tog typ halva eftermiddagen/kvällen, vet inte om han e klar men det e nog en del kontakter som ska skruvas upp bara.

För övrigt e det som vanligt här hemma.....försöker sova ut på mornarna men vaknar ändå tidigt, mycket störande. I morse var jag aspigg strax innan 8 men jag klev ite upp förrän typ en timme senare.

Nu e det tajm för en kopp kaffe å en liten pepparkaka tror jag.....bye

Kommentarer
Postat av: ida

HO HO HO Merry Christmas, eller nåt.... Känns inte så, men imorrn kanske det känns så,hehe



kram

2008-12-23 @ 15:29:29
URL: http://smiley81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0