Blöjfri dag

hade sonen igår. Ja han går fortfarande i blöja men nu tänkte jag köra lite hårdare med att få bort den då man ändå e julledig så länge nu. I går var han utan blöja hela dagen å det gick faktiskt riktigt bra. Visst förekom det nån liten olycka men det e ju inte hela världen, bara att börja om. Han sov lite middag med mej på eftermiddagen (nää han sover inte på dagarna längre i vanliga fall) utan blöja å det funkade jättebra. Kanske var det för att han strax innan han självmant kom å la sej brevid mej hade gått på toa, inte vet jag men jag inbillar mej ändå att det var för den sakens skull.
Har skrivit (tror jag) i andra inlägg om att vi försöker få bort blöjan, det funkade ett tag men sen ville han inte längre å på dagis fick dom inte ens ta av honom blöjan över huvudtaget en tid.....nåja, det kommer när han e redo men vi fortsätter med dag 2 i dag så får vi se om det går lika bra. Kallingar har jag massor till honom å tvätta får man ju lov å göra iaf så vad spelar det för roll...nu kör vi !!! Nattetid får han på den som vanligt ett tag till, nu kocentrerar vi oss först på dagtid.

I morse eller ska jag skriva NU på morronen, klockan e faktiskt bara 06,54 så gick han direkt å kissade på toaletten efter att jag tog av honom blöjan, duktig kille jag har *stolt* å nu ligger han å ser på Pingu. Måste iväg å köpa blöjor, har bara en kvar nu å hur det än blir så måste jag ha till natten iaf.

Nu har säkert nån av er som känner mej å som vet att jag e morrontrött börjat tro att jag e tokig eller lider av julstress el dylikt bara för att jag sitter uppe före sju, men så e det inte. Jag har vid ett par tillfällen senaste tiden vaknat vid 6, oftast valt att ligga kvar å vänta ut klockan men andra ggr har jag bara fått myrkryp i kroppen å klivit upp i stället. Det e rätt skönt att få ett par timmar helt i sin ensamhet å få vakna till i sin egen takt men idag e det inte så...har en tjatig 3åring som låter hela tiden å mitt morronhumör har inte alltid varit det bästa men jag har bitit mej i läppen för husfriden skull.

Nää nu ska jag fixa en macka till en tjatig 3åring.


Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0