Uppdatering...

....av veckan som gått sen jag skrev senaste inlägget. Ja ni som läser min blogg förstår säkert inte så mycket av det tidigare inlägget men jag kan berätta kortfattat.

Maken å han kompis L var som vanligt ute å fiskade. Hade trevligt men tyckte tillslut när regnet tilltog att det var dax att återvända hemmåt. Då hade dom varit ute i flera timmar. Här hemma öste å då menar jag öste...regnet ner så jag trode givetvis att dom snart skulle dyka upp...men nej. Det slutade med att det började storma å vågorna blev så starka å höga att dom sköljde över båten...dom fick lite panik å var tvungna att ta sej till land, dom hittade en brygga att lägga till vid å mörkt var det. Dom tömde båten på sina saker å vips...så låg båten på botten typ. Där satt dom två, på en Ö någonstans i närheten av Södertälje. Nu i efterhand kan man ju skratta åt men jag lovar, det gjorde jag inte just då. Det slutade iaf med att dom fick tillbringa ett dygn i en stuga å dagen efter ta Sjöräddningen till fastlandet där jag å E stog å väntade. Båten...ja den blev bärgad dagen efter till ett båtvarv där den nu ligger å väntar på att få sin dom...kommer den hem till oss igen eller e det bara skrot av den???
Ja så nu vet ni varför jag skrev som jag gjorde.

Sanna har tappat två tänder nu...1vecka i mellan gick det så nu e hon tandlös..hihi ser jättesött ut då det e tänderna fram i underkäken. Hmm kanske skulle servera lite ris...haha.
Nu e det fredag å sen nästa vecka går hon bara två dagar på dagis å sen börjar allvaret som ska leda henne till sin framtid...Skola!! Hon längtar massor å i helgen ska vi skaffa ny ryggsäck å lite annat som hon ska ha med sej.

Har dessutom bokat in henne på simskola så i Oktober börjar hon gå i Huddingehallen 2 dgr i veckan. Det ser hon oxå fram emot.

För övrigt har det väll inte skett så mycket. Nu e vi inne i det vanliga ekorrhjulet här hemma med jobb å dagis å allt vad som tillkommer. Det e min jobbhelg nu oxå. gör inget, tycker det e helt ok att jobba helg så länge det e korta pass men familjen e inte lika förtjusta i det...men det e ju bara var 3dje helg så det får dom allt ta.

Båda barnen har förresten blivit stuckna av getingar i sommar...Kim fick ett stick på fingret å Sanna ett på vristen fast inte samtidigt då...fyy så lömska å slöa dom e dom där odågorna...Själv springer jag när jag ser dom...haha men Kim kallar allt för flugor så han försöker i stället plocka eller slå till dom. *pulver*

Jaha så mycket mer än så har jag nog inte att notera, ska se om jag finner nån bild på min tandlösa ditra lite senare.

Må så gott å glöm inte lämna några avtryck i mina kommentarer.

Tjao


Kommentarer
Postat av: Ida

Filli fick en fin ryggsäck av sin bästa kompis i födelsedagspresent, så den har hon packat massvis med gånger med diverse saker, inte direkt skolsaker,hehe... Nu ska vi snart gå,tjohooo

2008-08-18 @ 08:20:02
URL: http://smiley81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0