Sannas inskolning dag 2 & 3

Ja då var det fredag igen å man kan pusta ut under helgen. Inskolningen har gått bra. I går åkte vi dit (jag å Peter) med Sanna å när dom hälsat fröken god morgon en efter en å tagit henne i handen å gått in blev vi föräldrar ombedda att gå in i ett angränsande rum. Där fic vi då träffa en fröken som heter Ann och hon ska hålla i barnens temadagar vilket skulle vara Djur/Natur å skapande. Hon berätta kort om det sen fick vi ett papper å sen fick vi åka iväg. Kvar blev då Sanna med sina nya/gamla kompisar. Vi hämtade henne 11,50 och det hade gått hättebra. Hon tyckte det var taskigt att vi inte fick säga Hej då men ja hade ändå förvarnat henne innan att det kunde bli så att vi inte skulle stanna kvar så helt oberedd var hon då inte. Efter det åkte vi tre till Ica Maxi å handlade å sen hem.

Idag var det tajm att köra lite fritids oxå så dom barnen som ska ha omsorg från morronen skulle komma till skolan redan 7,30 för att äta frukost i skolans matsal å sen vara på fritids en stund innan skoldagen startade. Vi satt med vid frukosten, lite smått rörigt å man undrar nu om fröknarna kommer att ha koll på att barnen verkligen äter ordentligt, Sanna e ju som jag...ingen vidare frukostmänniska men på dagis brukar hon äta bra sa dom så jag hoppas det blir så nu oxå. Lämnade av henne inne på fritids å efter skoldagen skulle hon åka hem med en kompis som bor i vårat område så vi behövde inte hämtade henne idag. På måndag startar det på fullt allvar, då e det fritids på morron, "skolan" å sen fritids igen på eftermiddagen fram till att jag hämtar...Sanna tyckte det var skoj den stunden hon han vara där så jag tror det kommer gå kanon.

Glömde givetvis diggisen hemma så inte blev det några kort dessa två dagarna tagna men jaja, det e ju inte slut på skolan ännu...haha så jag lär hinna få en hel del kort tagna innan det e över.

Trevlig helg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0