2tim stavgång

Japp, Mia å jag har länge pratat om att gå en prommis med våra stavar å nu blev det äntligen av. Varken hon eller jag har gått  med stavar tidigare men vi kom i takt rätt fort. Det var skitskönt å gå, lite ovant förvisso men sen gick det av bara farten. Tanken var att vi skulle gå runt Gömmaren, en sträcka på ungefär 3km (info Mia fått) men efter att ha gått på olika stigar i stenig å rotig  terräng kom vi tillslut ut på en liten väg...den ledde oss fram till  Källbrinks IP...inte riktigt rätt mål men men. Vi hade skoj, fnissade, pratade å skrattade...ja å stavade förståss. Inte en paus eller stopp över huvudtaget utan bara rask takt hela tiden. Känns nu efteråt kan jag säga i heeeela kroppen men det e helt klart värt det. Ser fram emot nästa sväng.
När vi kom tillbaka hem till Mia å Bush var vi alldeles skakiga i benen men på ett skönt vis. 2 tim prommis i skog å på plan mark gjorde susen. Känner mej sååå duktig. Synd bara att jag glömde min stegräknare, hade varit skoj å veta exact hur långt vi traskat men förmodligen e vi uppe i 1mil!!

Nu har jag precis tagit mej lite te å macka, träning gör en hungrig...hehe å nu vankas en dusch. Hade gentligen tänkt ta ett bad men näe, risken e stor att jag somnar...haha.

Hoppas det snart e tajm för nästa sväng...vill ut igen!!! Fan vad vi e bra Mia!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0