Oj oj oj. *pust*

Ser att det var ett tag sen sist jag skrev. Kanske beror det på att jag haft en del att göra å att orken till att sitta å blogga inte funnits till.
Det har varit föräldrarmöte förra veckan för Kim å i kväll var det dax för Sannas avdelning. Tidigare i dag satt jag på kurs i Livsmedelshygien mellan 13-17 på min lediga dag men det skriver jag upp i fyllnadstid å tar det givetvis i pengar.

I fredags pratade jag med chefen om 50%-tjänsten å sa att jag vill ha den trots utan löneökning, det e ju ändå så få månader kvar till den komunala ökningen blir. I måndags fick jag klarhet i att den e min å jag skrev på papper å dyl. Bråkade även med henne om lite om schemat, hon frågade om det fanns nån kväll som jag visste redan nu att jag inte kunde ta å när jag svarade Julaftonskväll gick hon i taket. Det hela slutade med att jag sa åt henne att hon kunde jobba då i stället om hon inte hade nått planerat för jag tänker iaf inte göra det. Såg sedan att hon lagt mej ledig från Lördag-torsdag under julveckan å eftersom jag bara ska jobba kvällar på mina 50% blir jag ledig rätt länge imellan åt. Tanken e ju givetvis i grund å botten att jag ska jobba dagar på Glömsta istället då så det kommer säkert gå bra ekonomiskt trots allt. Juldagen har jag redan bokat mej på 12-21 på Glömsta, vill ju inte gå miste om alla "stora" pengar...haha

Mitt i allt detta har jag oxå varit VAB för Kim som haft feber men nu e han frisk igen. *peppar peppar* Sanna däremot börjar bli smått hängig så det e bara att avvakta å se, hoppas hon håller sej frisk över helgen eftersom vi ska åka till Kolmården på Söndag hela familjen.

På lörag ska det vara Ljusparty här oxå så jag måste hinna städa av lite å fixa fika. Har kollat runt lite med folk om intresse så jag hoppas vi blir några köpsugna personer då.

Sökt jobb var å varannan dag, ringt runt å grejjat. Fixat med hemmet å allt som hör till en familj. Fattar inte att jag fortfarande står på benen men nog fan har jag varit trött i bland.

Nu sitter jag här å försöker lägga all info min hjärna fått ta till sej denna dagen i "olika fack" så jag inte blandar ihop kurs å fräldrarmöte...mycket saker att sära på med tider hit å dit, dagar att komma i håg å så. Tar en kopp kaffe å har just tagit mej ett avslappnat bad i lugn å ro. Familjen sover söt så bara tv,n åller mej sällskap. Ska snart bege mej mot soffan å se Bones innan jag gör natten.

Ha det gott folk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0